2013-04-21

Zölddió likőr

Nyáron kell elkezdeni készíteni, hogy tökéletes karácsonyi ajándék válhasson belőle. Nekem most két embernek ez lesz az ajándékom. Valószínűleg sokan elfelejtitek még júniusig, viszont, ha nem, akkor érdemes belőle készíteni egy adagot.

A diót igazából Szent Iván éjjelén kell leszedni, mert akkor mágikus erővel bír. Van valami monda is erről, hogy szűz lányok mezítláb mentek éjjel szedni, meg is néztem én ezt a történetet júniusban, azonban azóta elfelejtettem. Tudom illene utánanéznem, de nézzétek el..piszok fáradt vagyok.:)
Szóval én több okból sem vártam meg a mágikus éjt..elsősorban azért nem, mert nem vagyok szűz, így nálam ki tudja hogyan hatna..:D Másodsorban pedig azért nem, mert addigra idén megkeményedtek volna a zöld héjban a csonthéjak az időjárás miatt, és akkor már nem jó. ígyhát szóltam a nagypapámnak, és apósomnak, hogy intézzék ők a szedést..igaz ők se nem lányok, se nem szüzek..de ki tudja.:) (a páromat a biztonság kedvéért nem vontam be a feladatba:DD)

A recept a következő volt:

30-40 dkg zöld dió
30-40 dkg cukor
10 szem szegfűszeg
4 rúd fahéj
esetleg egy vaníliarúd (én nem tettem bele)
1 liter vodka/pálinka

A zöld diót felkarikázzuk, kizárólag gumikesztyűben, mert eszméletlenül fog (de komolyan! az a vágódeszka, amin vágtam, azóta is barna). Egy 3 literes befőttes üvegbe pakoljuk (nekem ha jól emlékszem 38 dkg lett a dió egy üvegben, így épp 38 dkg cukrot tettem bele), hozzáadjuk tehát a cukrot, a fűszereket, felöntjük a liter vodkával, majd rácsavarjuk az üveg tetejét.
Szobahőmérsékleten, vagy spájzban tároljuk, és a dolgunk csupán annyi vele, hogy olyan hetente fölrázzuk.
Nekem épp a mikró alatti polcon volt végig, így mindig szem előtt volt, lelkesen is rázogattam tehát június óta...karácsonykor kell leszűrni, én ma tettem meg.:)
Először egy sima szűrőn szűrtem át, vártam egy kicsit, hogy ülepedjen, majd egy textilpeluson is átszűrtem még kétszer a lötyit. Szépen üvegekbe töltöttem a barna, karácsonyi illatú nedűt, az üvegeket feldíszítettem és Karácsonykor ez lesz 2 kedves személy ajándéka.
Ebből a mennyiségből majd másfél liternyi lesz, állítólag nagyon finom, ugyanis a maradékot széthordozgatta a szomszéd férfiaknak a párom, feles poharakban.:D

Fontos, hogy a vodka minőségibb vodka legyen, én Kalinkát használtam hozzá.
Utána néztem: el lehet készíteni cukor nélkül is, akkor érdemesebb a felöntéshez pálinkát használni..de állítólag, ha így készítjük, másnap borzalmas az ébredés.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése