2013-05-12

Dióolaj

Az üzletekben kapható dióolajat úgy készítik, hogy megpörkölik, vizet adnak hozzá és a présgépben így préselik ki belőle az olajat, majd ülepítik.

Nem mondom, hogy az alábbi recept is ennyire tisztán 100%-os dióolaj, de az aromája, felhasználhatósága és jó tulajdonságai ugyanazok. Házilag elkészítve bárki számára elérhetővé válik, s mint azt tőlem megszokhattátok, nem is igényel sok időt, és macera sincsen vele. :) Ráadásul a bolti ár töredékéért. S ebben az esetben az avasodástól sem kell annyira tartani.

Hozzávalók:
12 dkg dió
1,5 dl olívaolaj
1 dl szőlőmagolaj

(Akinek nincsen otthon más, csak napraforgó olaj, az nyugodtan próbálja ki azzal, nem fog csalódást okozni úgysem).


A diót alaposan megpirítjuk, majd hagyjuk kihűlni.


  Én kóstolással állapítottam meg, hogy mikor van készen. :)

Ezután apróra törjük, de akár le is darálhatjuk.
Az olajokkal együtt föltesszük főni.





Óvatosan főzzük, ne forrjon, inkább csak gyöngyözzön 4-5 percig.


Ezután vegyük le a tűzről és várjuk meg, amíg langyosra hűl.
Következik a szűrés. Lehet csak simán szűrőn keresztül, de lehet sűrű szövésű gézlapon átfolyatva, vagy egy sűrűbb szövésű ruhaanyagon keresztül.


Én csak sima konyhai szűrőn szűrtem le, így még az enyém ülepedni fog.

Kiváló ízesítője a salátáknak, ezen kívül javallott napi 1-2 mokkáskanállal bekapni belőle a rengeteg jótékony hatása miatt.
Azt olvastam Maxnál, akitől e remek recept származik, hogy a sertéssülteket is nagyon megbolondítja, ha a sütés végén meglocsolgatjuk egy kevés dióolajjal.
Simán el tudom képzelni gasztroajándékként is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése