2013-05-15

Mákos-banános sütemény

Még véletlenül sem akarok gasztrobloggernek tűnni, de mostanában egyfolytában jönnek velem szemben a jobbnál jobb és egyszerűbbnél egyszerűbb receptek.

Ezzel a sütivel egy paleós oldalon találkoztam és mivel olyan egyszerű hozzávalókból van, ami bárki háztartásában bármikor megtalálható, így rögtön ki is próbáltam és biztos vagyok benne, hogy az elkövetkező hetekben gyakran kerül terítékre nálunk. Ráadásul lisztérzékenyek is bátran fogyaszthatják.

Nagy előnye még ennek a sütinek, hogy méregtelenítés gyanánt is alkalmazhatjuk, ha egy héten keresztül ezt reggelizzük. Erről bővebben itt, a recept kitalálójánál olvashattok. :)

Hozzávalók a sütihez:

20 dkg darált mák
5 dkg kókuszreszelék
1/2 zacskó sütőpor, vagy egy késhegynyi szódabikarbóna
3 tojás
1 banán
1 alma
1 marék mazsola (nálam vörös áfonya, de legközelebb jóval többet teszek bele, mint egy marék)
őrölt fahéj
2,5 dl víz
1 evőkanál kókuszzsír (elhagyható)
1 marék szeletelt mandula a tetejére


Ha édesszájú vagy, nyugodtan tehetsz hozzá cukrot, xilitet, bármilyen édesítőt, olyan 4 dkg-ot. A banán azonban így is édesít rajta valamennyit.

A mákot keverjük össze a kókuszreszelékkel, sütőporral és fahéjjal.
Adjuk hozzá a vizet, majd egyenként a tojásokat és a kókuszzsírt.
Ezután adjuk hozzá a darabokra vágott banánt, a lereszelt almát és a mazsolát (én áfonyát).
Béleljünk ki egy tepsit sütőpapírral (mindig mondom, de itt tényleg a szilikonos jó csak szerintem, vagy ha az nincs, akkor kenjük át a sütőpapírt egy kis zsírral).
Simítsuk bele a masszát, a tetejét szórjuk meg darabolt mandulával (akár dió is lehet ez a mandula ;) ), majd 200 fokra előmelegített sütőben süssük meg. Az eredeti recept 20 percet ír, nekem 30 perc kellett hozzá, szóval szükséges a tűpróba.

Sajnos már csak a süti szélét volt alkalmam lefotózni, nem lett túl szép, de gusztusosabb képet itt találhattok róla..:)
Legközelebb meggyel fogom elkészíteni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése