2013-05-11

Házi pestó

Nagyon sok idő kellett mire megszerettem a pestót. Több márkával próbálkoztam, bevallom egyik rosszabb volt, mint a másik. Aztán nagyon sok helyen jött velem szembe az, hogy "aldis pestó így meg aldis pestó úgy"...és nem hittem nekik, sőt, nem is igazán érdekelt, hiszen, ahol élek, ott nincs is Aldi.

Aztán úgy adódott, hogy az egyik városban bekeveredtem a boltjukba. Épp akciós is volt, de még így sem emeltem le a polcról, majd a kasszától fordultam vissza, hogy na jó..mégis. Hiszen annyi ember szereti, az nem lehet, hogy tényleg olyan borzasztó ízű legyen, mintha valami gyógynövényt rágcsálnék..és hátha...

Nos, bevallom, szerelem volt első kóstolásra, habár ez itt nem a reklám helye.

Üzletük azonban még mindig nem lett nálunk, így egy darabig feltankoltam náluk, sőt, volt, hogy csak ezért mentem el a közeli városba. Aztán jött ez a tudatos élet, és gondoltam megcsinálom házilag. Újrakezdődött az "énnemisszeretemapestót" időszak, mert egyszerűen nem találtam meg az igazi receptet. Egyik sem volt olyan, mint a fent emlegetett üzletben kapható. (jó, persze lehetséges, sőt, szinte biztos, hogy nem ez az igazi pestó, de nekem ez jön be).

Szóval föladtam, és újra megvettem az üzletből. Csakhogy az összetevők miatt. Persze, mindnek ugyanaz, de az arányok....és így készült el a kedvencemre kísértetiesen hasonlító finomság. Mivel a címkén százalékos arányban vannak megadva az összetevők, így grammra átszámolni meg sem próbáltam..a matek amúgy sem az erősségem..:D (nem is beszélve arról, hogy lehetnek benne olyan nemszeretem összetevők, amik fel sincsenek tüntetve, mert 2%-nál kevesebb mennyiségben hozzáadva nem kell közölniük, hogy mit etetnek meg velünk)

Elővettem egy üveget tehát (2 dl-es), és figyeltem a listát: 27% bazsalikom, 17% napraforgó és olívaolaj (képzelem mennyi olívát láthatott), 10,3% sajt (nem parmezánt ír, de én azt vettem)..és a százalékokból ennyi. További összetevőként víz, burgonyapehely, kesudió, fenyőmag, fokhagyma, jódozott étkezési só és citromlésűrítmény szerepel.

A hozzávalókat nézve nem olcsó dolog, de lássuk be, ha mindenből veszünk egy csomaggal és csak erre használjuk föl, akkor tömérdek mennyiségű pestónk lenne, ami boltban megvéve jóval többe kerülne a végén.:)

Szóval fogtam az üveget és egyharmadáig töltöttem aprított bazsalikommal, majd feléig egészítettem ki olajjal. Ezután belereszeltem a parmezánt úgy, hogy picit emelkedjen az üvegben a magasság. Ezután hozzáadtam 3 szem kesudiót (klopfoló kalapáccsal durvára összetörve), 6 szem fenyőmagot (szintén kalapács), egy cikk fokhagymát (reszelve) és egy löttyintésnyi citromlevet (kb. egy kupaknyit). Botmixerrel pörgettem kicsit, csakhogy a feeling meglegyen, no meg, hogy jól összekeveredjenek . A burgonyapehely szerintem csak szaporítóként van igazából benne, esetleg állagjavítóként, de én azt kihagytam. Mint ahogyan a vizet is. És láss csodát, végre azt kaptam, amit vártam.

Biztosan van, akiknek így jóval bonyolultabb, mintha grammokat kellene mérni, mint a süti recepteknél, de nekem ez így sokkal egyszerűbb volt, gyorsabb és mosogatástól megkímélő...arról nem is beszélve, hogy tényleg nagyon finom és hasonlít a kedvencemhez. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése