2013-04-09

Öblítő házilag

mondom, hogy aki hirtelen vált bolti mosószerről és öblítőről otthon kutyultra, annak hiányozni fognak a jól megszokott bolti illatok, mint ahogyan anno nekem is. Egy ideig felesben használtam öblítőt, majd felhígítottam még jobban, de hát, ha valamit szeret az ember, akkor azt szereti.... 
Úgyhogy elkezdtem illatokat próbálgatni otthon is, na meg házilag kikevert öblítőket. Volt amiből semmit nem éreztem a ruhán már, szóval eléggé kacskaringós út vezetett el odáig, hogy megtaláljam azt, ami már már közelít a tökéleteshez.

A recept a következő, roppant egyszerű: 
poliszorbát20 
illóolajok 

Egy literes flakon aljára 4 ml poliszorbát20-at öntök, majd hozzácsöpögtetek 1 ml illóolajat. Ez a mosóparfüm, de hogy meg is érje, beleszórok 2 csapott evőkanálnyi citromsavat, és felöntöm tetejéig a flakont vízzel, így az öblítő sokáig elég. 
Poliszorbát20-at patikában, vagy a www.nagymamikincsestára.hu oldalról lehet beszerezni. 
Én jázmin és teafa illót szoktam használni, jázmint, mert szeretem, teafa pedig fertőtlenít. 
Lehet próbálgatni: levendula nyugtat, citrom, narancs frissít, van, aki fenyőre esküszik, kinek mi válik be. Későbbiekben esetleg lehet az otthon készített parfümünk illatához igazítani .:)

Ma vettem a patikában egyébként, és beszélgettem a patikussal. 20 grammnyi poliszorbát20-at vettem 102 Ft-ért, mivel ez egy gyógyszeralapanyag, így nem kell rá áfát fizetni.:)) 
(plusz egyszer megveszed hozzá a gyógyszeres üveget, ami 47 ft) 

Neten pedig 10 ml kerül 290 ft-ba. 

Ez a kis anyagocska van jelen, mint írtam az öblítőkben, de azontúl az illatosítókban is. Segít ugyanis feloldódni a zsíroknak és olajoknak a vízben alkohol hozzáadása nélkül.

5 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon szeretem a blogodat, szoktam is lopni-hasznosítani ötleteket.
    Öblítőt, vegyszereket én sem használok csak illóolajat.

    Viszont a poliszorbát elvileg elég káros anyag:
    Polysorbate-20/40/60/80*
    O/V emulgeátor szorbitból, zsírsavból és PEG-ből szintetizált.

    Forrás:
    Dr. med. Ernst W. Henrich - Dr. rer. Nat. Thomas Baumann: Kozmetikai hatóanyagok kiértékelése az INCI-megnevezésük alapján
    Tween 20/40/60/80*

    Funkció: emulgeátor, oldáskönnyítő

    Megjegyzés: szintetikus anyag, erős bőringerlő, rákkeltő gyanús, dioxánnal szennyeződhet.

    Forrás:

    Dr. Rózsa Sándor: testápoló Kislexikon (Ökotárs Fogyasztóvédelmi Füzetek 2001)
    *A polysorbate-80: bizonyos esetekben anafilaxiás sokkot válthat ki, hirtelen vérnyomásesést, kiütést, légzési nehézségeket és ájulást okozhat.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Bocsánat a késői megjelenésért.
    Köszönöm, hogy ezt megosztottad, nekem fogalmam sem volt róla, és a patikában sem mondták soha.
    Ezentúl nem használom.
    Szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! A blogbejegyzésedet viszont megtalálhatják masok is és ha nem olvassák a kommentet lehet használják a receptedet. Jó lenne ha bejegyzésbe is beírnád hogy mégsem használod vagy inkább levennéd.

      Törlés
    2. Szia! A blogbejegyzésedet viszont megtalálhatják masok is és ha nem olvassák a kommentet lehet használják a receptedet. Jó lenne ha bejegyzésbe is beírnád hogy mégsem használod vagy inkább levennéd.

      Törlés
  3. A poliszorbát 20 lehet növényi eredetű és szintetikus is. Csak a szintetikus változatáról írtak negatív jellemzőket, tehát a növényi eredetű biztonsággal használható.

    VálaszTörlés