2013-04-11

Teljesen odalettem ezekért a fürdőgolyókért,

viszont mire kiszáradt, nem pezsgett annyira, és elég nehezen oldódott föl a vízben. Így most másik recept után néztem, és meg is csináltam. Na hát ez pillanatok alatt kiszárad, konkrétan fél ötkor megcsináltam, és már most szárazak, tehát ma már föl is használhatok belőle, a többit meg celofánba csomagolom lazán, hogy az illóolaj ne illanjon el belőlük. Ezt nem tudtam mondjuk olyan lazán és könnyedén összegyúrni, mint a másikat, viszont sokkal jobb. Kipróbáltuk egy kis tálban, és ezerszer jobban pezseg, szóval a gyerekek is élvezik. 

Hozzávalók: 
1/2 csésze szódabikarbóna 
1/4 csésze citromsav 
1/4 csésze keményítő 
1 teáskanál olaj (napraforgótól a jojobaolajig, bármilyen) 
2 teáskanál illóolaj 
kb. 3/4 evőkanálnyi (desztillált) víz (én sima vízzel csináltam) 
pár csepp ételszínezék 

A szódabikarbónát összekeverem a keményítővel és a citromsavval. Az olajba belekeverem az illóolajat, és hozzáadom az összekevert poralaphoz, majd mehet bele néhány csepp ételszínezék. (Én most narancs illóolajat használtam, így sárga színezék ment bele, mert a narancs amúgy is sárga). Itt kell gyorsnak lennünk, mert már elkezd pezsegni, szóval kiskezünkkel, vagy kiskanállal gyors kutyulunk. Aztán mehet bele a víz. Itt is pezseg, itt is gyorsan kutyulunk. 
Kis kacsónkat most már tényleg beletesszük, ha eddig nem tettük volna, és gyorsan el kezdjük összegyúrni. Ha nem áll össze, óvatosan lehet még spriccelőből vizet tenni rá, de én inkább picike olajat permeteztem. Megformázzuk és letesszük, nem piszkáljuk, amíg ki nem szárad, mert eltörik. 
Lehet formákba tenni, én elbénáztam, mert nem tudtam egyben kiszedni (lehet, abban kellett volna megszárítani). Így végül csak golyókat és kockákat csináltam.

A fürdőgolyó recepteket itt találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése