2013-04-23

Levendulaszirup

Minden nap a levendula bokrokat nézegetem, hogy mikor kezdenek végre virágzani. Tudom, nincs még nagy meleg, nincs még nyár, és épphogy túl vagyunk a mínuszokon...én már nem bírok magammal.

Nem is vártam..vettem szárított levendulát, és csináltam csupán egy kis adagnyi szirupot. Csak, hogy egy picit érezhessem a nyár ízét.

A recept tengernyi helyen megtalálható a neten, én a Kiflin olvasva döntöttem el anno, hogy ki is próbálom, mégpedig azért, mert Levendulalány mintha az én érzéseimet fogalmazta volna meg azzal, ahogyan a levendulához fűződő rajongásáról ír.

Az én receptem kicsit kutyult recept, mert némi plusz ötletet használtam föl ahhoz, hogy a színén javítsak.

Hozzávalók:

1/2 liter víz
1/2 kg cukor
15 gramm szárított levendula virág (drogériákban, bioboltokban kapható)
1/2 teáskanál citromsav

A vizet a cukorral felteszem főni. Amikor felforrt elzárom a tűzhelyet és beleöntöm a citromsavat, majd a levendulát. Lefedve hagyom órákon át (délelőtt csináltam, este 6-kor szűrtem le). Leszűröm és újra felforralom, majd üvegekbe öntöm.
Elmúlt nyáron rengeteget elajándékoztam, azért nem maradt belőle, de hűtőben 6 hónapig tárolható minden gond nélkül.
Fagylaltra öntve, kávéhoz, limonádéként, süteményekben is kiválóan megállja a helyét. Próbáljátok ki, nem fogtok csalódni benne!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése