2013-04-21

Mosószer NEM mosószappanból

Hátha így azoknak is adhatok egy alternatívát, akik ódzkodnak a mosószappantól, vagy épp nincs módjukban beszerezni.

Sok helyen olvasni, hogy foltokra sokszor legegyszerűbb megoldásként a mosogatószer válik be. Miért is ne lehetne akkor mosni is vele? Találtam is receptet, amit a fiam barátjának az anyukája végre örömmel használ.:) Bár ő inkább lustaságból nem foglalkozott a mosószappanos verzióval.
A kislányuknak a kakifoltos cuccát nem kellett előáztatni (így tesztelte, és bevált), tisztára mosta. Kihozta a csokifoltot is áztatás nélkül. A fiának a fehér zoknijának a talpa nem lett tiszta. Ő eddig perwollt és dreftet használt, azt mondja, azoktól se. Ő nem áztat..nem hordanak fehéret, fehér zoknit vesz inkább egyet havonta a gyereknek. :D Bár ahogy így belegondolok, tényleg még textilpelusból is színesek vannak neki.:))

A recept 4, 5 literes mosószeres flakonhoz:
45 gramm mosószóda (3 púposabb evőkanál épp ennyi)
45 gramm bórax (szintén 3 púposabb evőkanál)
30 ml mosogatószer (az eredeti recept Jar mosogatószert használ, az viszont eléggé sok vegyszert tartalmaz, így én a Froschnál maradtam, ami öko, és abból valamennyivel többet tettem, mint 30 ml) 

A mosószeres flakon aljára öntjük a hozzávalókat, öntünk rá 250 ml jó forró vizet (de nem kell, hogy forrjon). Rázogassuk, kevergessük mindaddig, amíg az összetevők fel nem oldódnak.
Ezután öntsük tele a flakont hideg vízzel. Ki fog folyni a habja..hagy folyjon.:)

Egy adag ruhához 2 dl kell belőle.
Ebből a 4, 5 liter 300 ft körül jön ki. De ez nem is lényeges szempont itt feltétlenül, hiszen mosogatószer általában mindenkinek van otthon, így, ha azt nem számoljuk, akkor még olcsóbb.
Ebbe tettem bóraxot, de gyanítom nem feltétlenül kell bele. Maradt itt egy kis pohárkával, majd a szerdai mosásnál én is tesztelem, és beszámolok a végeredményről.:)


Amint megtalálom honnan a recept, pótolom a linket.


2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Na végül milyen lett? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bocsi a késői válaszért. Én nem tudtam megszokni a mosogatószer illatát, ami nálam valahogy mindig benne maradt. (ismerősömnél érdekes módon nem, igaz ő másfajta mosogatószert használ). Plusz makacs foltokra nekem nem volt az igazi, csak halványított rajtuk, de egy próbát megér.

      Törlés