2013-04-11

Házi orvosság

A citrusos gyömbéres méz 

Nem lelkesedem a mézért sem. Lassan kiderül, hogy semmiért, ami egészséges. :))) 
Az azonban biztos, hogy ebben a kombinációban még én is könnyedén bekapok egy-egy kanállal. Nem az az émelyítően édes, hanem van benne valami frissítő íz is. 
Egyszer egy néni mondta, ha meg vagyok fázva, vagy beteg a gyerek, daraboljak össze egy gerezd fokhagymát, egy kis gyömbért és némi citromlével egy kanálkába téve egyem meg. Hát nem vagyok hülye, szenvedek inkább. :))) 
Aztán tavaly készítettem először ilyet, most egész el is felejtkeztem volna róla, ha a gyerekem nem kérdezi meg, hogy nincsen-e itthon olyan "díszes méz".. 

Azért a drága akácmézet hagyjátok meg önmagában, erre tökéletesen megfelel az olcsóbb virágméz is. Legalábbis szerintem. :) 

Hozzávalók: 
2 nagy üveg virágméz (én háztól szoktam venni, vagy cserélni) 
2 nagyobb gyömbér 
6 citrom 
1 narancs 

A narancsot és a citromot megmossuk, felkarikázzuk, a narancsoknál a karikákat még 4-5 felé vághatjuk, hogy könnyen beleférjenek a kisebb üvegekbe. 
A gyömbért szintén meghámozzuk és felkarikázzuk. 

Fogunk 5-8 darab kisebb üveget (attól függ mennyire kicsik, így nem tudok számot mondani), amiket már előkészítettünk, és mindegyik aljára öntünk egy kevéske mézet. 
A citromot, gyömbért és narancsot az üvegekbe rétegezzük úgy, hogy minden réteg közé öntünk mézet is (csak, hogy jobban körülvegyen a méz minden egyes kis darabot). Ezután lezárjuk az üvegeket. 
Nálam hűtőben volt, olyan két vagy két és fél hónap alatt fogyott el, addig nem lett baja. 

Ha kis szép anyaggal bekötjük a tetejét, akkor szerintem ajándéknak is nagyon jó ötlet. 

Bátrabbak tehetnek bele egy kevés fokhagymát is, én nem mertem.:) Na jó... idén az egyik üvegbe teszek, hogy ne csak járassam a számat.

A recept jó sok helyen fönt van, én talán itt találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése