2013-04-21

BBQ szósz házilag

Nagyon finom, nagyon szeretjük. Igazából rég készítettem már el, főleg nyaranta szoktuk grillezéshez, sült húsokhoz..stb.
Viszont az ünnep közeledtével ebből is tökéletes gasztroajándék lehet, vagy akár csak magunknak elkészíteni is megéri, mivel ahogy azt már tőlem megszokhattátok, nincsen vele semmi macera.:))

Hozzávalók:

Fél kiló ketchup
1 hagyma
1 csokor petrezselyem
1 kiskanál Erős Pista
1, 5 dl erős fekete kávé

A hozzávalókat egy edénybe összeöntjük (petrezselymet, hagymát jó apróra vágva), felforraljuk (én hagyom azért forrni szépen olyan nem tudom mennyi ideig:D, változó, a mostani talán forrt egy olyan fél órát), majd alaposan kitisztított üvegekbe öntjük, és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

Megmondom őszintén, készítettem már házi ketchupból is idén, de abból nem lett olyan, mint a bolti..finom lett, de azok a fránya adalékanyagok azért megadják azt a plusz, titkos ízét a szósznak. Viszont a ketchupnak mindenképp jó minőségűnek kell lennie, a saját márkás meg neve nincs ketchupokkal ugyanis valahogy szintén nem passzol az íz. (sajna tapasztalatból tudom, mert egyszer csináltam egy nagy nagy adaggal, és gondoltam spórolok a ketchupon..hát nem jött be senkinek). Úgyhogy inkább legyen kevesebb, és kisebb adag, de szuper ízű, mint sok, de vacak.

Ezenkívül biztatok mindenkit akinek van, és aki teheti, az próbálja ki házi ketchupból is, mivel nyilvánvalóan úgy a legegészségesebb, és adalékoktól mentes.

Köszönet az Édes Öko Otthon blog írójának, hogy eszembe juttatta, hogy télen is éppen olyan szuper ezt elkészíteni, mint nyáron.:))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése