2013-04-09

Házi instant palacsintatészta-por

Nigellától idézek: 

"Ez a recept végérvényesen meg fogja változtatni az életüket. Nézzék el nekem, ha egy kicsit túlontúl büszke vagyok erre a találmányomra, és fogadják ezt az öntömjénező bevezető mondatot egyszerű, lelkes örömkitörésnek."

Hát, én annak vettem, és lelkesen el is készítettem. Való igaz, ez nem a magyar palacsinta, hanem az amerikai egyik verziója, de mi azt is nagyon szeretjük. Nálunk a palacsinta általában reggeliként van jelen, így ez a recept kapóra jött. De jól jön ez munka után, vagy ha oviból, suliból hazaér a gyerek, és máris azzal indít, hogy éhes, vagy, hogy vettél e valami finomságot... mert lássuk be, a legtöbb idő az előkészületekkel megy el. 

Hozzávalók egy nagy adag palacsintatészta-porhoz: 
600 gramm liszt 
3 evőkanál sütőpor 
2 teáskanál szódabikarbóna 
1 teáskanál só 
40 gramm vaníliás kristálycukor (vagy vaníliarudat teszünk némi cukor közé, és abból veszünk el 40 grammot, a maradék pedig felhasználható tejbegríznél, tejberizsnél, sütiknél, vagy egész egyszerűen 20 gramm vaníliás cukrot 20 gramm cukorral elkeverünk). 

Ezt a keveréket tárolódobozban, vagy akár befőttes üvegben tartjuk, a lényeg, hogy kéznél legyen. És amikor hirtelen palacsintát akarunk/kell készíteni, akkor a teendőnk csupán annyi, hogy: 

150 grammnyi port kimérünk, hozzákeverünk egy tojást, 2, 5 dl tejet és egy evőkanálnyi olvasztott vajat. 
Amíg ezt megcsináljuk a serpenyő épp fel is melegszik. Belepakoljuk az adagokat (adagonként olyan 2 evőkanálnyit), nekem egyszerre 4-5 palacsinta is belefér, attól függően mennyire vagyok kómás.:) Amikor a felszíne kezd hólyagosodni, akkor átfordíjuk őket, és mindkét oldalát aranybarnára sütjük. OLDALANKÉNT CSUPÁN 1 PERC KB!! 
Ebből az adagból olyan 15 darabnyi kb 8 cm átmérőjű amerikai palacsintánk lesz. 

A tetejét meg szoktam kenni mogyorókrémmel, arra meggydzsem, majd tejszínhab. De lehet csak fahéjas, kakaós cukros, lekváros, vagy valamilyen öntetet ráönteni. 

Hát... leírni jóval tovább tart, mint elkészíteni.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése