2013-04-09

A legkedvencebb

konyhai berendezésem a mosogatógép. Olyan egyszerű, csak bedobálni a mosatlant, berakni a tablettát, és elindítani. Nem is foglalkoztam ezzel egyáltalán. Megvettem a lidl-ben az egyik cuccot, vagy a DM-ben azt a környezetbarát tablettát. 
Mígnem indult egy fórum... mosogatógéppel kapcsolatos kérdései voltak az egyik felhasználónak. Konkrétan olyan problémája volt, hogy mosogatás után, ha megnyalta az elmosott tányért, vegyszerízt érzett rajta. Nevettek? Én nevettem... mert hát kinek jut eszébe nyalogatni a tiszta tányért? :)))) Ráadásul annyira éreztem az írásán a dühöt, de mégis olyan aranyos volt, ahogyan mesélte, hogy a szerelővel nem csináltatta meg a nyalogatós tesztet. :DD Szóval nevettem én is, annyira bíztam az én tablettáimban. Aztán mosogattam, nem volt itthon senki, mégis körbenéztem, nehogy meglássanak... és megnyaltam.
Először nem éreztem semmit, úgyhogy nyaltam még egyet... egy nagyot... és basszus, tele volt a szám vegyszerízzel! Egyből elborzadtam, mert eszembe jutott a gyerekem, ahogy előző este jókedvűen nyalta ki a tányért... úgyhogy kutatni kezdtem.
Meg is találtam. Igaz, nem tabletta, hanem por, viszont a hozzávalóinak köszönhetően egy idő után összeáll, így ha valaki mindenképp ragaszkodik a tablettához, készítsen nagyobb adagot belőle, pakolja jégkockatartóba, és tartsa szobahőmérsékleten. Egy idő után tablettaként fogja tudni használni. 

A recept így szól: 
1 bögre bórax por (elhagyható, de fertőtlenítő hatású) 
1 bögre szódabikarbóna 
1/4 bögre só 
1/4 bögre citromsav (baciölő) 
30 csepp illóolaj (én nem teszek bele) 

Ezt egész egyszerűen összekeverni, és egy adag mosogatáshoz egy evőkanálnyi kell belőle, szennyezettebb edények esetén kettő evőkanálnyi. 

Ezt a receptet persze el lehet készíteni úgy, hogy az arányokat evőkanálban számoljuk, (tehát egy evőkanál bórax, egy evőkanál szódabikarbóna, 1/4 evőkanál só, stb. ), vagy akár nagyobb mennyiségben a bögrénél. Én evőkanállal szoktam csinálni, úgy 2-3 mosogatásra elég. Ha nagyobb mennyiséget csináltok, és szeretitek a por állagot, akkor azt elvileg úgy lehet megőrizni  hogy beletesztek a tartóba, ahol tároljátok a port, egy kis zacskónyi gyöngyöt, talán szilikongyöngy a neve, nem tudom... arról beszélek, ami a cipős-dobozokban is ott van az új cipők mellett. Nem tudom, valóban megtartja-e a por állagot tőle, mert amit én csinálok mennyiség, az 5-7 napnyi mosogatáshoz elég, és annyi idő alatt nem áll össze. 

Tudni kell, hogy itt vettem észre először szódabikarbóna és szódabikarbóna közötti különbséget. 
Amikor először használtam, bioboltban vett kilós kiszerelésű szódabikarbónám volt, aztán elfogyott, hirtelen kellet, és csak átszaladtam a patikába (ott 200 grammot adnak egyszerre), és azzal nem volt olyan hatékony, úgy vettem észre. Nem tudom, mi különbség lehet két szódabikarbóna között, de érdemes türelemmel lenni, mígnem megtaláljátok a legjobbat. Szóval, ha valami nem működik, akkor lehet neki még egy esélyt adni máshonnan beszerzett szódabikarbónával.

(mondom ezt én, aki vettem jó sok hónapja már-vagy több, mint egy éve?- egy zacskónyi indiai mosódiót, használgattam egy hétig, azóta ott áll, mert nem találtam megfelelőnek... és azóta sem próbáltam másfajtát :D)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése