2013-04-22

Kókusztej

Megesküdtem volna, hogy valamelyik bejegyzésben már írtam róla, de biztos nem átfogóan.

Kókusztejet sokféleképp lehet készíteni. Sokféle arányban, turmixgéppel és anélkül. Anno, mikor keresgettem hozzá recepteket azt vettem észre, hogy csak néhány olyan dolog van, amire figyelni kell, és azok nem a mennyiségek.:) Azért én mennyiségekkel írom.

Utálok mosatlanítani, így elsőként a turmixgép mentes változatot írom le:

30 dkg kókuszreszelék
1 liter forró víz

Egy tálba gézlapot, vagy konyharuhát teszünk, beletesszük a kókuszreszeléket és erre ráöntjük a forró vizet, elkevergetjük, lefedjük és hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, a konyharuhát összefogjuk és jól kicsavarjuk, kinyomkodjuk a kókuszt.
Ezt a lét azonnal használhatjuk kókusztejként, ha jól lehűtjük, akkor a tetején keletkezik ez esetben egy szép vastagabb réteg kókuszzsír, kókusztejszín.

A kókuszreszeléket nem kell kidobni, úgy ahogy van a gézen, vagy a konyharuhán, ki kell teríteni és hagyni, hogy jól megszáradjon. Kókuszreszelékként ugyanis továbbra is fel lehet használni.

A másik variációban egy csomagnyi, tehát 200 gramm kókuszreszeléket használok, másfél liter vízhez.

A kókuszreszeléket leforrázom a felforralt vízzel (nem kell géz, csak egy tálban), és hagyom állni olyan 4 óra hosszát. Ezután turmixgépbe öntjük és turmixoljuk néhány percig (talán 2 percet szoktam max..), és leszűrjük. Ezt sima, konyhai szűrővel (de olyannal, aminek sűrűbb szövése van) szoktam.
Ezt le lehet még egyszer forrázni, de akkor már egy liternél ne tegyetek több vizet hozzá. És utána újra turmix és újra szűrés (nem mindig szoktam).
Ezt is jó széles szájú üvegbe tölteni, mert a tetején jó sok kókusztejszín képződik másnapra.

Én ezt a két verziót szoktam készíteni, de olvastam neten olyat, hogy van aki főzi olyan 5-10 percet, majd ugyanannyi ideig turmixolja, és úgy szűri, de így kijön az összes íz, és zsír..szóval én ezt meg sem próbáltam, mert ha kókusztejszínt nyerhetünk, az csak jó.

Ezez sokkal kevésbé lesznek édesek, mint a boltban kaphatóak, mivel a boltiak csak néhány százalékban tartalmaznak kókuszt, a nagyobb része cukor.

És ugyanígy van a mandulával is.

Kávézók figyelem!:)

Mandulatej:
3 púpos evőkanál darált mandulát egy csipet sóval és fél liter vízzel felteszünk főni. Főzzük tíz percig lassan gyöngyözve, majd turmixgépben forgassuk át még forrón jó néhány percen keresztül. Szűrőn jó alaposan kinyomkodva átszűrjük.

És ami a lényeg..ez habosítható.:) Csak enyhén édes az íze. Ha krémesebben szeretnétek, akkor 3 deci víznél nem kell többet használni.


Megjegyzésként hozzáteszem, hogy kókuszreszelékből csak olyat lehet használni, ami nem tartalmaz kén-dioxidot ( a csomagoláson rajta kell legyen).

Szóval így lehet olcsón friss és tökéletes kókusztejünk.:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése