2013-04-22

Instant porok házilag

hat féle port csináltam végül ma.
Ezek közül az instant palacsinta port már megosztottam veletek, a naplóm első oldalán szerepel.
A másik, amit szintén közzétettem, néhány bejegyzéssel lejjebb, az a püspökkenyér por, csak mert a családom teljesen rákattant...három üvegnyit csináltam belőle.
A harmadik a 64-es bejegyzésben olvasható bűnös finomság, amit úgy oldottam meg, hogy a lisztet, kókuszreszeléket, cukrot és sütőport összekevertem (egy adag épp egy fél literes befőttes üvegbe belefér), aztán a fehér csokit és a diót külön összekevertem egy evőkanálnyi liszttel és egy tasakban az üvegre kötöztem (csakhogy ezzel se kelljen majd bajlódni). így pedig majd csak az olvasztott margarin és a tojás kell majd hozzá. Ebből is csináltam 3 üvegnyit.

A negyedik egy instant keksz por volt:
Hozzávalók:
20 dkg liszt
1/2 teáskanál sütőpor
12 dkg cukor
késhegynyi só
5 dkg keserű kakaópor
5 dkg cukordrazsé (az a színes)
15 dkg étcsoki darabolva

Elkészítéskor a porhoz kell adni 5 dkg vajat és 3 tojást, majd gombócolni a tepsibe és 170 fokon 15 perc alatt készre sütni.

Ezek után egy muffin por következett, amiből bármilyen kakaós tészta készíthető, annak nem muszály muffinnak lennie, de én annak szánom.
Hozzávalók 24 darab, tehát 2 tepsi muffinhoz (a recept a hagyományos méretű muffinra van "szabva", 12 darab formához):

Fogjunk egy 2 dl-es poharat és mérjük ki az alábbiakat:
6 pohár liszt
2 pohár cukor
negyed pohár keserű kakaópor
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
csipetnyi só
1 pohár csoki vagy dió vagy aszalt gyümölcs vagy kókuszreszelék vagy mogyoró (én mindegyikből csináltam egy egy adagot..szóval rengeteg muffin porom készült)

Elkészítéskor 12 darab muffinhoz, tehát egy tepsi normál méretű muffinhoz a következőket mérjük ki 2 dl-es pohárban:
4 pohár muffinpor
1 pohár tej
1/2 pohár olaj
1 tojás

Gyorsan összekeverjük és 180 fokon tűpróbáig sütjük.

Az utolsó por egy kuglóf por, lehetséges, hogy sokan ismeritek már a receptet, a neten Brigi kuglófja néven szerepel, és anno Morzsálós Mirza osztotta meg (akinek egyébként nemrégiben fenomenálisan jó könyve jelent meg Összetört glóriák címen).
Hozzávalók:
18 dkg liszt 
18 dkg cukor
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
3 kávéskanál szárított citromhéj

Elkészítéskor hozzákeverünk 1 dl vizet, fél deci olajat, 3 tojás sárgáját..mindezt gyorsan géppel. A 3 fehérjét kemény habbá verjük, azt is hozzáadjuk óvatosan a masszához, majd egy kevés olajjal kikenjük a kuglófformát, beleöntjük a masszát, és 180 fokon 45 perc alatt készre sütjük.

Ez az a kuglófrecept amiben még sosem csalódtam, igazából nem instant, de ha már előre készültem, akkor nem tartott semmibe kimérni ezt is. És így látható, hogy szinte mindenből lehet instant port is készíteni, azzal csak lerövidíjük a későbbi munkánkat. Ebből is 3 doboznyit készítettem. Természetesen nem fontos kuglófformában megsütni.

A porokat beleöntöttem egy egy üvegbe, dobozba (akár jól záródó jégkrémes doboz is megteszi), tetejükre, oldalukra ragasztjuk a címkét, azzal, hogy mi a neve (pl Kuglóf por), majd alá kerül az, hogy hány fokon hány percig kell sütni, és az alá a további hozzávalók, és esetlegesen olyan információk, amikre szükségem van elkészítés közben még (vagy a család bármelyik tagjának, hogy mindenki össze tudja dobni).:))

Próbáljátok ki őket, és tuti rá fogtok szokni az instant porokra. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése