2013-04-22

Sós rúd

Ez olyan rágcsa, amiből mindenkinek van kedvenc, jól bevált receptje.
Nekem most az alábbi a kedvencem, mert ez a legegyszerűbb, leggyorsabb, ráadásul tojáskímélő.
Amit eddig csináltam ugyanis, ahhoz kellett 2 tojássárgája. Ráadásul 2-3 adag alatt neki sem kezdtem soha. És habár nálam mindig van tojás itthon, én nem szeretem az olyan recepteket, amihez csak a sárgája kell..csak akkor, ha tudom, hogy a közeljövőben krémest fogok sütni. Most nem fogok, így keresésbe kellett kezdenem.
Az alábbi recepthez nem kell tojás, csak a tetejére, de az az egy akár három adghoz is elég. A többi hozzávaló meg a legtöbbünknél mindig van otthon.

Hozzávalók a tésztához:

30 dkg liszt
25 dkg margarin
2 teáskanál só
3 evőkanál tejföl

Ezeket gyorsan összegyúrjuk. Ha túl ragacsosnak érezzük nyugodtan be lehet rakni a hűtőbe kis időre.

Aztán ujjnyi vastagra kinyújtjuk.
A tetejét megkenjük tojással, és kedvünk, illetve a kamránk alapján megszórjuk vagy szezámmaggal, vagy borssal, vagy pirospaprikával, esetleg sajttal vagy mákkal..szóval kinek mi tetszik.:)

Csíkokra vágjuk, és 200 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütjük.

Ha ekkor, még forrón szétvágtok egy darabot azt hihetitek, hogy nyers a belseje, mert szalonnásnak fog tűnni. De ez csak a megolvadt margarin miatt van. Várni kell kicsit, hogy hűljön, és akkor megkóstolva tapasztaljátok majd, hogy tökéletesen át van sülve.:)


A recept innen van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése