2013-04-21

Tesztelek:)

Észrevettem, hogy sokaknak gondot okoz az, hogy a fehér ruhái elszürkülnek egy idő után.
Ezt az elszürkülés az okozza, hogy mosáskor a vegyszerek hatására kicsapódik a vízből a vas, és nyomot hagy a ruhán.
Sokan arra is panaszkodnak, hogy klóros fehérítés után szép fehérnek látszik, de aztán ahogy kimossák, a gépből kivéve még csúnyább lesz, mint azelőtt volt. Nos, ez éppen a klór miatt van.

Szóval ma tesztelek. Eredmény holnap lesz.
1. teszt: Elszürkült lepedőt, és egy elszürkült törölközőt áztatok estig az alábbi keverékben:
5 liter meleg víz
2, 5 dl-es bögre tele szódabikarbónával
2, 5 dl-es bögre tele 50%os citromlével

(a törölköző jól magába szívta a vizet, szóval ezt napközben néhányszor átmozgatom, kinyomkodom, de nem akarok több vizet engedni bele)

2. teszt
Másfél liter vízben felforraltam 3 dl ecetet. Ebbe a keverékbe tettem bele 2 fehér zoknit, és egy fehér kisgatyót (elején verdás piros nyomott minta).
Itt lehet meg kellett volna várnom, hogy hűljön az oldat, nem tudom.:D Gondolkodtam kicsit, hogy vajon mit művel a forró cucc ezekkel az anyagokkal, de egy próbát megér. Ahogy beletettem egyébként az első zoknit pezsegni kezdett a zokni anyaga között. Fogalmam sincs mitől. (lehet, ahogy csak a beszorult levegő kihabzott? nem tudom, úgy, mint amikor egy pezsgőtablettát teszünk a vízbe).
Ezt is délutánig benne hagyom, aztán délután indítok egy mosást. Fehéreket mindig 60 fokon mosok, de gyors programon. Most is így lesz. Eredményről beszámoló holnap reggel, amikor már valamennyire megszáradtak.

Lesz még egy teszt. Sós meleg vízbe áztatok két matrachuzatot, ami szerintem sosem volt hófehér, vagy csak elfelejtettem már...
De mivel az dögnehéz vizesen, ahhoz kell az ember, mivel a mosókonyhában sajna nincsen kád. A fürdőszoba pedig miért is ne alapon a ház másik oldalában van.:)) Szóval erről hétvégén fogo
k beszámolni.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése