2013-04-11

Izzadásgátló

Ez az, ami minden nőnek van otthon. Remélem, golyós. :))) Ha igen, akkor a tégelyét ne dobjátok ki, mert újra fölhasználható. 

Az alábbi izzadásgátló nem hagy foltot a ruhán, és tényleg jól végzi a dolgát. 

Hozzávalók: 
40 ml desztillált víz 
3 ml glicerin 
3 gramm vodka (37, 5%os) 
3 gramm szódabikarbóna 
csapott kávéskanálnyi Solagum 
5 ml jojobaolaj (ez a legjobb a bőrnek, de lehet helyettesíteni mandulaolajjal is) 
5 csepp illóolaj ízlés szerint kombinálva 
50 ml-es kiürült golyós deo flakon 

Elkészítés 

A vodkában feloldottam a Solagumot, majd kanállal kevergetve hozzáadtam a deszt.vizet és a glicerint. Gélesedésig kevergettem. Ezután jöhetett a szódabikarbóna, majd az olaj. Ezeket is alaposan elegyítettem. Végül bele az illóolajok. Utolsó lépésként beletöltöttem a flakonba, visszatettem a golyót és jól összeráztam a keveréket. 

És akkor beszélgessünk. A solagumot próbáltam patikában beszerezni, sajna nincs, legalábbis nálunk. Netről (cosmio, creativiky, nagymama kincsestára) be lehet szerezni. A cosmion volt legutóbb, ott 300 ft-ba kerül, ha viszont nincsen épp készleten, akkor xantánnal is helyettesíthető, viszont az 850 Ft... igaz 50 grammnyi kerül ennyibe. 
Ha valakinek nincs vodkája otthon, csak 50%os pálesze mondjuk, az is jó, csak abból kevesebbet tegyen bele. Ha patikai 70%-os alkohol van, akkor abból csak 2 grammnyi menjen bele. 

Illóolajok közül ehhez mindenképp javaslom azt, hogy az öt cseppből egy cseppnyi teafa, vagy fahéj legyen, mert ezeknek van a legjobb antibakteriális hatásuk (csak a fahéjjal vigyázva, mert lehet, hogy irritálja az arra érzékeny bőrt. Aki tudja, hogy nem, az nyugodtan teheti azt bele). 
A többi 4 csepp, az kinek mi tetszik leginkább. Levendula, citrom... ezek olyan nyáriasabb illatok, narancs, eper édeskésebbek, jázmin virágos, ylang-ylang... bármi mehet bele.

Ötlet innen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése