2013-04-22

Narancsbőr elleni krémek

Azt mondják kétféle nő van. Akinek van, és akinek majd lesz. Azt meg mindannyian tudjuk, hogy ha egyszer felüti a fejét ez a bosszantó "kórság", akkor igen nehéz megszabadulni tőle.
Én alapvetően állandóan pörgős, ugrálós emberke vagyok, a párom, a fiam mindannyian sportolgatunk, ha más nem, akkor trambulinon ugrálunk.:)) Ez alól kivétel az első és a jelenlegi terhességem. Mindkét fiam a földre terített a terhesség során. És mint tudjuk..a punnyadás és a zaba egyenlő a narancsbőr megjelenésével is, nemcsak a plusz kilókéval. Na meg persze a hajlam, meg akármicsoda..foghatnánk ezer dologra, egyben gondolom megegyezhetünk..utáljuk.

Az alábbi krémeket átlagos testsúlyú, mozogni utáló barátnőm tesztelte..rendkívül odavan értük, szóval bátran osztom meg, mert lelkesen várom, hogy elkezdhessem én is használni.
Sorolhatok előtte még néhány praktikát, mint a hideg-meleg váltott zuhany, vagy a lefőtt kávé zaccával dörzsölhetjük magunkat zuhanyzás előtt, de ezeket talán mind ismerjük..ezenkívül utálom a hideg vizet.:) Tudom, nem egészséges, de én szauna után sem csapódtam bele soha a hideg vizes medencébe, maximum a kezem, vagy a lábam lógattam bele. No de jöjjenek e remekek:

Narancsbőr elleni krém:

15 gramm shea vaj
15 gramm kókusz olaj
1 dl olíva olaj (lehetőleg hidegen sajtolt extra szűz)
10 csepp fahéjolaj
5 csepp szegfűszeg olaj
1 kávéskanál erős paprika por
(ha van, mehet bele 5 csepp gyömbér olaj is)
annyi kávé, amennyit az oliva olaj felvesz

Ezt az annyi kávé, amennyit az olaj felvesz dolgot először nem igazán értettem, aztán utánanézve megtudtam, hogy egy kávéolajat kell tulajdonképp készíteni. Itt én a hideg olajos eljárást javaslom, amit úgy kell csinálni, hogy az egy deci olajba annyi őrölt kávét öntünk, hogy az olaj még ellepje. Egy héten keresztül naponta kavarjuk át a masszát, és utána lássunk hozzá a krém elkészítéséhez.

A shea vajat gőz fölött megolvasztjuk, hozzáadjuk a kókuszolajat, belekeverjük a kávét és a paprikát, majd olyan 5 percig kevergetjük úgy, hogy ha szükséges elvesszük a gőzről.
Ha lehűlt a massza, akkor jó sűrű szövésű anyagon, szitán átszűrjük (ha nincsen ilyenünk nem baj, csak akkor a kávétól szemcsés marad..de legalább a testradír is megoldva akkor)
Ha átszűrtük belecsepegtetjük az illóolajokat, kevergetjük egy két percig és kész is.

Ezt bele kell masszírozni a bőrbe. Nem hagy nyomot az ágyneműn. Barátnőm egyszer be is tekercselte magát vele, és utána masszírozta, de aztán közölte, hogy ehhez ő túl lusta..így csak kente.:)) Vagy a párja.:)
Ezt heti 3szor használta.

A köztes napokon pedig a következő szérumot használta:

40 ml szőlőmag olaj (én bioboltban szoktam venni, kicsi pumpás, eléggé húzós az ára, de nagyon megéri..állítólag napi 1 kiskanállal érdemes eszegetni is, csodákat tesz)
6 csepp fahéjolaj
8 csepp citromolaj
2 csepp rozmaring olaj

Ezeket összekeverjük és egy kiürült golyós deo flakonjába töltjük. Csak hengergetni kell a golyót a testünkön.:)

A fahéjolajjal előbb lehet bőrpróbát végezni, nehogy gond legyen az allergiára hajlamosoknál.
Javaslatom szerint nem árt őket hűtőben tartani, de barátnőm szerint ez szükségtelen, mert hamarabb elfogy, mintsem megromolhatna, és ráadásul a krémet hűtés nélkül sokkal könnyebb kenni.
A receptek Lukrécia oldaláról vannak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése