2013-04-09

Kutyasampon

A miénket kozmetikushoz hordjuk ugyan, de előfordul azonban, hogy szükség van itthon is samponra. A bolti samponokban semmi különös nincsen, a hozzávalókat a drágábbakon pedig sok esetben elfelejtik feltüntetni. Az én kutyámnak pedig érzékeny a bőre, mint fajtájában a legtöbbnek. Az egyik sampon viszont tartalmazta az összetevőket (ez nem a drágák közé tartozott). Ezeket tartalmazta: kukoricakeményítő (itt van a konyhaszekrényben), nátrium-hidrogén-karbonát (ez a szódabikarbóna), bórax (ez is van itthon), takarmánymész (erről annyit tudtam meg, hogy ez mészkőliszt, kalcium-karbonát, és ezt adják az állatoknak kalcium pezsgőtabletta helyett), és kamillaolaj (más samponokban más illatú olaj... gondolom én). 

No hát összekevertem egy pohárnyi kukoricakeményítőt kb. 2 kanálnyi szódabikarbónával, és tettem hozzá egy kiskanálnyi bóraxot (bórax port patikában lehet venni, vagy nagyobb kiszerelésben bioboltban, neten kapható). A bórax fertőtlenítő hatású, popsikrémekben is használják.
Illóolajat nem tettem hozzá. A szódabikarbóna amúgy is szagölő. A keverékből egy adagot elkevertem vízben, a kutyust letusoltam, majd ezzel a samponnal átmostam, és leöblítettem. :) 
Nem érzékeny rá. Ráadásul ő állandóan issza a fürdővizet, így inkább a szódabikarbónát igya, meg a keményítőt, mint azt, amiről azt sem tudom mi van benne. Ez után maximum büfög. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése