2013-04-22

Melegszendvicskenyér

No, most a paleolit étrend követői kérem csukják be a szemüket, mert ami következik..számukra, de csakis számukra maga a borzalom...nekünk pedig maga a tökéletes és finom vacsora. :)

S, hogy mit keres mindez egy tudatos blogban? Nem tudom ti hogy vagytok vele, én rettenetesen utálom sorozatban gyártani a melegszendvicseket, főleg azért, mert mire a végére érek, az eleje már elfogyott vagy rosszabb esetben kihűlt.

Ekkor akadtam rá Limaránál erre a gyönyörűségre, és egyértelműen tudtam, hogy ma ez lesz a vacsora.
Osztatlan sikert aratott! S tennivaló is alig volt vele..legalábbis egyáltalán nem éreztem munkásnak, talán, ha negyedórát bíbelődtem az egésszel.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
3 dl víz
2 teáskanál só
3 dkg olvadt vaj
2,5 dkg élesztő

A hozzávalókat a dagasztógépbe, kenyérsütőgépbe, kinek mi van, belepakoljuk, hagyjuk, hogy a gép dolgozzon helyettünk. (természetesen kézzel is be lehet dagasztani). Ezután 30 percet hagyjuk kelni, majd téglalapot nyújtunk belőle, és a kiválasztott formánk nagyságához igazítva négyzetekre vágjuk a tésztát.

A formát az oldalára állítjuk, és egy réteg tésztára jöhet a szendvics feltétje (sonka, kolbász, sajt, hagyma, ki mit szeret). Mindezt addig rétegezzük, míg a formát ki nem töltjük és el nem fogy a hozzávalónk.

A tetejét lekenjük vajjal, még fél órát pihentetjük, majd 180 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt készre sütjük.



Senki sem panaszkodott! Azt hiszem ezentúl így készítem a melegszendvicset. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése