2013-04-22

Rizstej

Amikor beszélgetek néhányótokkal (helyesírási hibát jelez a rendszer..lehet csak felénk használják ezt a szót?:D, ha igen, bocsi:)) ), szóval olyankor mindig szóba kerülnek a növényi tejek. Ezek közül a rizstejet is nagyon egyszerűen el lehet otthon készíteni, mint ahogyan minden olajos magból is..búzából, mandulából, mogyoróból..ez utóbbival kacérkodom, mondjuk palacsintának lehet adna egy kis plusz ízt.
Tudnotok kell, nem vagyok paleo követő, de amit érdekesnek és finomnak találok, azt úgy eszem, és alkalmazom előszeretettel.
Nálunk mindig van itthon süti, vagy házi bonbon, vagy péksüti. Mindet én csinálom, természetesen. Kenyeret sem veszünk a boltból. És töredelmesen bevallom, nem vetem meg a búza finomlisztet sem. Az elmúlt időszakban inkább csak péksütik voltak, mert ugye azt jól lehet csomagolni munkahelyre, stb..így történhetett meg, hogy a drága nagy kisfiam szerintem besokallt a kelt és tejes dolgoktól, így jó másfél hónapja magától ő a sonka, szalonna, husi mellé vagy almát vagy répát kér.
Úgyhogy most egyfajta tisztítókúrát tartunk, hiszen a gyerekek szervezete mindig hamarabb jelez.
Ezért készült tegnap nálunk rizstej is, amivel nekem igazából nem sok dolgom volt, hisz tudjátok jól, hogy igyekszem mindig a legemberkímélőbb megoldást megtalálni:

Én a főzés nélküli változatot készítettem:
20 dkg rizs
5 dl víz
Megmossuk a rizset, kávédarálóban ledaráljuk (víz nélkül), vagy ha kávédarálónk nincsen, akkor turmixgépben olyan másfél deci vízzel pépesre daráljuk (vagy bármilyen késes aprítóban), majd hozzáadjuk a maradék vizet.
Ezzel egy éjszakát állni hagyjuk (én reggel csináltam, úgyhogy estig hagytam állni csak).
Egy edény tetejére sűrű szövésű ruhát, vagy dupla gézlapot teszünk, és leszűrjük, hagyjuk lecsepegni, majd jól ki is nyomkodjuk, hogy a lehető legtöbb folyadék távozzon a rizsből.

A pépet sem kell eldobni, állítólag nagyon jól lehet sűríteni vele. Ezt nem tudom, mert nem próbáltam.

Ha valakinek nincsen semmilyen aprító, daráló készüléke, annak itt a főzős változat:


25 dkg rizs
7, 5 dl víz
A rizst átmossuk, majd lábosba öntjük, és a 7, 5 dl vízzel lassú tűzön főzni kezdjük. A rizs idővel fehérre festi a vizet. Ha már elérte ezt az állapotot, öntsük le róla a rizstejet, és újabb adag (7, 5 dl) vízzel kezdjük újra a főzést. Ha megint fehéressé válik a víz, öntsük le, és ismét tiszta vízzel folytassuk a főzést. Ezt nagyjából ötször ismételjük meg, majd ugyanúgy szűrjük le a rizst, mint a főzés nélküli változatnál.


A receptekre a Szépségtár blogban akadtam rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése