2013-04-21

Nutella házilag, paleosoknak is


Hozzávalók:
30 dkg törökmogyoró (héj nélkül)
30 g kókuszolaj
40 g kakaópor
60 g méz
2 ek olaj
60 ml zabtej/rizstej/kókusztej/víz
1 rúd vanília kikapart belseje



A méz helyett használható nyírfacukor is: olvaszd fel a nyírfacukrot a kívánt folyadékodban (60ml alternatív tej/víz), majd miután kihűlt, add hozzá a receptben leírtak szerint a krémhez.

A vanília elhagyható belőle, de állítólag finomabb azzal, így én azzal készítettem, pontosabban vanília aromát tettem bele.


Nem mondanám, hogy hasonlít a bolti nutellához, de valami fenomenálisan finom! Tömény csokis mogyorós élvezet! Olyan fél liternyi lesz ebből az adagból. Én vízzel készítettem a felét, másik felét pedig sima tejjel. Nem találtam különbséget, talán a tejes picikét krémesebb.


Jöjjön akkor az elkészítése:

A törökmogyorót tegyük 180 fokra előmelegített sütőbe 7 percre, vagy amíg illatos és megrepedezik a barna héja. Ekkor vegyük ki és tegyük egy konyharuhába, melynek fogjuk be a széleit és alaposan dörzsöljük össze a benne lévő mogyorókat. Ekkor már a héjuk nélküli mogyorókat hagyjuk kihűlni.

Mikor kihűltek, helyezzük őket az aprító gépbe és aprítsuk addig, amíg homogén, kenhető vajjá alakul. Ez eltarthat 10 percig is. Ekkor adjuk hozzá az összes többi hozzávalót és aprítsuk tovább, míg homogénné, kenhetővé válik újra. Ekkor adagoljuk egy tiszta, jól zárható üvegbe és fogyasztási tároljuk hűtőben.


Nem kell megijedni, ha a hűtőből kivéve a folyadék és a sűrű krém különválik a tetején, keverjük kicsit össze és kész.:)

A recept Pocak Panna paleo konyhájából való (milyen jó név:D), ahová ide kattint
va juthattok el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése