2013-04-19

Hamulúgból mosószer

A hamulúgot önmagában is alkalmazhatjuk mosásnál, 100 ml kell belőle egy adag ruhához. 

De úgy nekem nincs benne semmi izgalmas. :D 

Szóval mosógélt készíthetünk belőle, amiből összevissza kétféle variációt találtam, viszont arra, ami szuper géles állagú, érkeztek panaszok. Olyan panaszok, amik a félelmeim közé tartoznak, a zsírszag. :)) Szóval ezt inkább hagytam, és a hígított verziót készítettem el, Antal Vali oldaláról. 

Ennek az állaga már inkább a vízhez hasonlít és nem a gélhez, vélemények megoszlanak 100-250 ml között javasolják az adagolást, nekem koszosabb ruhákhoz is elegendő volt 150 ml. (bár nálunk nincsenek munkásruhák... koszosabbakon azt értem, ha a gyerek kint összekoszolja magát) 

Hozzávalók: 
300 gramm mosószappan 
4 liter hamulúg 
10 liter víz 

A szappant lereszeljük, majd annyi hamulúggal felöntjük, amennyi épp ellepi, és tűzhelyen meglangyosítjuk. A szappanreszelék ekkorra fel is olvad. Öntsük hozzá a maradék hamulúgot is. 
Ezután beleöntjük a tárolónkba, és mehet hozzá a víz. És kész is. 

Nagyon csekély mennyiséget készítettem belőle, hogy ha nem jó, ne vesszen kárba a hamulúgom. De jó lett. Nem találtam különbséget, a ruhákat direkt bent szárítottam, hogy ha szag lenne, a kinti levegő ne fújja el. :DDD 
Nincs zsírszag, nincs semmilyen rossz szag. A mosás tökéletesen sikerült, nem áztattam előre be semmit. 

Tárcsás mosógépbe elég kevesebb, tehát maximum 100 ml, abban ekkora mennyiséggel is tökéletesen megtisztulnak a ruhák.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése