2013-04-19

Vállalkozó kedvűeknek házi mosószappan

Nos, a kéréseknek eleget téve, meg, hogy minél kevesebb boltban vásárolt dolog legyen a háztartásunkban, és a lelkesedésért, amiket privátban kapok, bátorkodom megosztani az első mosószappant, amit készítettem. Szóval, ideje lassan nektek is belemélyedni, belelendülni a dolgokba. :)) Nagy élmény, komolyan! 
S akik nem ezeket a házi mosószereket használják, ők is nyugodtan elkészíthetik, csak úgy, vagy foltokat bedörzsölni vele, stb. 

Jusson eszetekbe, hogy a nagyszüleink sem dobtak ki semmit! Az avas zsírt, a faggyút, mindent felhasználtak. Alig volt hulladék egy háztartásban. 

Hozzávalók: 
800 gramm disznózsír 
200 gramm napraforgóolaj 
380 gramm deszt. víz (én sima felforralt, majd kihűtött vizet használtam) 
153,8 gramm NaOH (marónátron, nátronlúg, marószóda..hirtelen ennyi jut eszembe, patikában tutira van, nem drága dolog) 

Az NaOH-t feloldjuk a vízzel. A zsírt és olajat felmelegítjük. Mindkettő egyforma meleg legyen. 
Innentől kétféle mód lehetséges: 

Az első a hideg eljárás: A meleg zsírhoz öntjük a lúgoldatot (víz + NaOH, már össze van keverve), és botmixerrel kikeverjük. Ez az adag 2 tejesdoboznyi mennyiség, kétfelé szedjük hát, és két levágott tetejű tejesdobozba beleöntjük (fél-fél kilósak kb.), ugyanis, ha egy dobozba rakjuk, akkor túlmelegedhet. 

A másik mód (ez az érdekesebb): 
A zsiradékot és a lúgoldatot addig kevergetjük tűzhelyen, amíg be nem sűrűsödik, és az állaga meg nem változik. Ehhez kell csöppnyi kitartás. :))) De érdekes figyelni közben. :) 

Aztán ezt is ugyanúgy kétfelé téve szárítjuk a tejesdobozban. 
A tejesdobozból másnap kivesszük őket, addigra megszilárdulnak, és úgy hagyjuk tovább száradni. A második módon elkészített szappan hamarabb szárad, elviekben már egy hét után használható. Én nem tudom, erre neten sok helyen olvastam kétkedő szavakat, így inkább ezzel is érdemes várni 3-4 hetet.

Ebből a hozzávalókból sima natúr pipereszappan is készíthető, ez viszont nem alkalmas arra, csak és kizárólag mosószappan, 10% lúgfelesleget tartalmaz ugyanis. 
A recept Majától származik, Lukrécia oldaláról, és egyáltalán nem lesz zsírszagú a szappan, mire kiszárad, inkább olyan házi szaga van. Illót nem mertem adni hozzá (pedig nagyon szerettem volna).
Ebből a szappanból is készíthető bármelyik folyékony mosószer. :)

1 megjegyzés:

  1. Артур Борис vagyok, az Orosz Köztársaság lakója / állampolgára. 52 éves vagyok, vállalkozó / üzletember. Egyszer nehézségeim voltak a projektem / vállalkozásom finanszírozásában, ha nem egy jó barátom, aki bemutatott Benjamin Lee úrnak, hogy kapjon egy 250 000 USD értékű hitelt a cégétől. Amikor kapcsolatba léptem velük, mindössze öt munkanapra volt szükség ahhoz, hogy a hitelezési folyamatom elkészüljön és a számlámra kerüljön. Még rossz hitelelőzmények mellett is kínálják Önnek szolgáltatását. Emellett mindenféle kölcsönt kínálnak, például üzleti hiteleket, lakáshiteleket, személyi kölcsönöket, autókölcsönöket. Nem tudom, hogyan köszönjem meg nekik, amit értem tettek, de Isten megjutalmazza őket dicsőségében gazdagsága szerint. Ha sürgős pénzügyi segítségre van szüksége, vegye fel velük a kapcsolatot ma e-mailben: 247officedept@gmail.com WhatsApp információ ... + 1-989-394-3740

    VálaszTörlés