2013-04-26

Kurkuma

Ebben a bejegyzésben olvastam először arról, hogy valaki kurkumát használ arcpakolásként. Mindenképp bele kellett mélyednem kicsit a témába. :)

Megtudtam, hogy a hinduk testet fiatalító kozmetikumként, megtisztító szerként kedvelik. A hindu nők kurkumás vizet használnak arcmosásra, megszínezve ezáltal bőrüket. Ezen kívül a kurkuma szabályozza a faggyúmirigyek működését, fokozza a vérkeringést, fiatalítja a bőrt, mert támogatja a kollagén termelődést.

De! Belsőleg is használják. Lázra, fertőzésekre, ízületi panaszokra, teltségérzet, felfúvódás megszüntetése céljából, inhalálásra főzetként, köhögéscsillapítóként..tehát számos jótékony hatása ismert.

Ezek közül néhányat alkalomadtán biztosan fogok tesztelni, addig azonban a fent említett bejegyzésben található arcpakolását készítettem el. Felfrissült, puha arcbőrt eredményezett.

A pakolást a következőképp készítettem.

1 kiskanál kurkumát összekevertem egy evőkanál liszttel.



Ezután összekevertem egy kevés tejjel, épp csak annyival, hogy egy kenhető masszát kapjak, amely nem folyik le az arcomról.



Ezt a masszát 10 percig az arcomon hagytam, majd langyos vízzel leöblítettem.

Olcsó, egyszerű, roppant gyors és bármikor használható. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése