2013-04-09

Őszinte

leszek. Nem sűrűn fertőtlenítettem a vágódeszkáimat... sőt! A párom olykor beszórta őket sóval, de én nem figyeltem erre, mert abban nincs semmi érdekes, hogy besózom.
Szóval ráakadtam egy fehérítő masszára, amit főleg felületek, fugák fehérítésére használnak..de nekem szerencsére nem fehér a fugám. :D 
Viszont: kiválóan alkalmas vágódeszka tisztítására is, ha még némi bórax port is hajlandóak vagytok beszerezni, akkor még fertőtlenít is, habár a citromsav önmagában is baciölő. Szóval ha épp nincs itthon bóraxom, akkor is nyugodt vagyok az eredményt illetően (főleg, hogy ezelőtt a kisujjam se mozdítottam érte :D).

Hozzávalók: 
4 evőkanál szódabikarbóna 
2 evőkanál citromlé 

Ezt kikeverjük (természetesen a legerősebb a citrom facsart leve, de ha nincs, hát a citromlé is megteszi), és a kapott masszát egy ecset segítségével felkenjük a felületre (vágódeszka, vagy akár fehér fuga). Hagyjuk hatni egy fél órát, egy kis kefével átsúrolhatjuk (csak, hogy adjunk az érzésnek), majd leöblítjük. Na jó... a fakanalaknak sem árt néha egy egy ilyen kezelés... :)) 

Ezt a keveréket egyébként nem kényes ruhákon lévő foltokra is ki lehet próbálni, tudni kell azonban, hogy erősen savas... még gránit és márvány felületen SEM szabad alkalmazni, szóval nehogy valami selyemruhácskára kenjétek.:))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése