2013-04-09

Egy kis kényeztetés

Sok blogot olvasok a neten. Az egyik legkedvesebb Kifli és levendula címen fut, Levendulalány az írója. Mindig elámulok. Hihetetlenül jó ötletei vannak, amik közül jó sokat elkészítünk itthon mi is. 
Viszont hetente, kéthetente egyszer engedem magam a blog közelébe, mert garantált, hogy elfelejtkezem az időről az olvasása, nézegetése közben.:)) 
Valamikor nyáron láttam a tv-ben egy receptet, ami nagyon megtetszett, de nem írtam le, nem is néztem utána. Aztán ezen a bizonyos blogon a minap ráakadtam, és gyorsan el is készítettem. Igaz, levendulavirágom már nincsen, idén nagyon sok dologra használtam föl, így nem maradt. De anélkül is szuper, és tényleg pihe-puha lesz utána a bőrünk. 

Hozzávalók: 
100 gramm szódabikarbóna (bioboltokban kilós kiszerelésben 300 Ft, nálunk) 
50 gramm citromsav (szintén bioboltban 580 Ft 500 gramm) 
50 gramm kukoricakeményítő (én a dobozos Dr. Oetker gustin étkezési keményítőt szoktam venni, mivel főzésre nem használom, csak ilyen kencékhez, nagyon sokáig elég, az áráról fogalmam sincs jelenleg) 
30 gramm olívaolaj (nekem nem volt itthon 30 gramm, de a nyáron csináltam levendulaolajat, azzal egészítettem ki. Egyébként meg lehet próbálni más bőrbarát, vagy valamilyen tápláló olajjal is) 
100 csepp tetszőleges illatú illóolaj (itt fontos, hogy ne a párologtatóba való illót vegyétek, hanem tényleg jó minőségűt - és persze az illóolaj mennyisége tetszőleges. Én nem tettem bele ennyit, mivel a levendulaolaj is illatos nagyon) 

A hozzávalókat összekeverjük, és kapni fogunk egy szép homogén masszát. Ebből 4 golyót tudunk készíteni. 2 napig szárítjuk, majd megfordítjuk újabb 2 napra, hogy az alja is kiszáradjon. 
Celofánba csomagolva 1-2 évig is megőrzi a minőségét, és nem veszít az illatából. 

A kádba téve szuperül pezseg, mígnem totál feloldódik. :)) 
A citromsavból a blogíró por állagút javasol, merthogy azzal homogénebb, simább lesz a golyók felszíne. Viszont sokan nem kaptak olyat, csak ezt a fajtát, ami nekem is van itthon, ami olyasmi állagú, mint a kristálycukor. Egy hozzászóló írta, hogy zacskóba tette, és nyújtófával megütögette, majd nyújtogatta..én is így tettem, teljesen homogén lett a felülete. 
Ha véletlenül morzsalékos, akkor mehet bele plusz olaj.

El tudom képzelni narancs illóval, úgy, hogy narancshéjat is reszelünk a hozzávalókhoz. Szerintem ajándéknak is szupi.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése