2013-04-22

Play-doh gyurma házilag

Két bevált receptem van. Az egyik tapasztalatom szerint főként kislányok körében arat hatalmas sikereket, mivel illatos, de annyi színlehetőség nincsen, mint a másik recept szerintiben.

Illatos play doh gyurma:

Hozzávalók egy színhez:
1 csésze só
2 csésze liszt
1 csésze víz
1 evőkanál olaj
fél zacskó sütőpor
1 zacskó üdítős por (van ebből a porból többféle márka, ha úgy mondom, hogy bolerós italpor, akkor talán a legkönnyebben beugrik mindenkinek, a legtöbb boltban ugyanis a kasszánál sorakoznak ezek-ez adja a színt és az illatot, úgy kell választani)

Mikróban vagy tűzhelyen felmelegítjük a víz és az olaj keverékét, de nem kell, hogy felforrjon, utána keverjük bele a száraz hozzávalókat.
Itt a kezünkkel érezzük, ha túl lágy, akkor még adjunk hozzá egy kis lisztet, mindaddig, amíg a kellemesen puha, ismert play doh állagot el nem érjük. (én capuccino-s csészét használtam, az még kérte a lisztet ennyi folyadékhoz).

Ezt hűtőben tartjuk mindig, elég szép mennyiség lesz így egy színből..nagyobb mangó, vagy kisebb sárgadinnye nagyságú gyurmánk lesz. Én olyan 2 hónap után csináltam új adagot belőle, akkor sem azt éreztem, hogy romlott lenne, csak addigra már jócskán kellett vizezni, hogy visszapuhuljon. MErt nálunk van, hogy 2 hétig sincs hozzányúlva, aztán meg hetekig minden nap favorit. S ha kicsit megkeményedik a hűtőben, akkor nedves kézzel kell átgyúrni és visszapuhul..na olyan 2 hónap után szoktam észrevenni, hogy ez a visszapuhítás már nehézkesen megy a gyereknek.

A másik recept ugyan nem illatos, viszont rengeteg féle színt készíthetünk egy adagból is, attól függ, hogy egy színből mekkora mennyiségű gyurmát szeretnénk.

Hozzávalók:
1 bögre liszt
1 bögre meleg víz
1/3 bögre só
1 zacskó sütőpor
1 evőkanál olaj
ételszínezék (én használtam por alapút is már, ahogy az eredeti recept írja, de folyékonyt is, abból is szuper lett, és használtam szörpöt is, némi plusz liszt hozzáadásával)

Elkészítése:
A színezék kivételével minden hozzávalót egy lábasba mérünk, elkeverjünk, majd közepes hőfokon addig kevergetjük, amíg egy gombócot nem kapunk. Ez olyan 5 perc. (nekem van, hogy a víz melegebb, így mindezt melegítés nélkül megoldom olyankor pusztán gyúrással, ha a víz langyosabb, akkor kell főzőcskézni pár percig). Utána a gombócot szétszedem annyi kis adagba ahány színt készítek, és belegyúrom a színezéket. (ha folyékony a színezék kellhet hozzá liszt).


A receptközlő szerint 1-2 hétig áll el zacskóban, de én hűtőben tartottam, így két hónap után készült ebből is új adag.

A recepteket dekormama oldaláról vettem, az illatosat is, de annak a linkjét sehogy sem találom, pedig tuti, hogy tőle van az is. A sima, nem illatos verzió linkje azonban itt van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése