2013-04-22

Kamillás fürdőtej

A Kerti patika című műsorban láttam, még talán tavaly ősszel. Akkor el is készítettem, a felét elajándékoztam, és utána nem készítettem újra. Nem tudom miért, pedig szuper és ráadásul pofon egyszerű. Tegnap viszont újra láttam a tv-ben, és ma el is készítem.

Hozzávalók:

30 gramm szárított kamilla (patikában olcsón adják csomagját)
Fél liter napraforgó olaj (igen, ez nagyon jó erre a célra, sokkal jobb, mint a méregdrága jojoba olaj)
1 dl kókusztejszín
10 csepp levendula illó

Egy zárható edénybe teszem a kamillát, felöntöm az olajjal, és lezárva gőzfürdőbe állítom egy órára. Nem szabad felnyitni, mert az illóolajok azonnal távoznának a szabadba.
Miután letelt az egy óra hossza, hagyni kell kihűlni, így, lezárt állapotban. Aztán leszűrni, a kamillavirágot is jól kinyomkodni kanállal.
A leszűrt olajat pedig kanalanként kell hozzáadni az 1 dl kókusztejszínhez, és közben kézi habverővel keverni, hogy jól elkeveredjenek egymással. Ezáltal fog az olaj oldódni a vízben.
A végén egy majonéz állagú "tejünk" lesz, ebben belecsepegtetjük a 10 csepp illóolajat, majd zárható üvegbe tesszük és hűtőben tároljuk. Ott egy hónapig áll el.

1 dl fürdőtej kell a vízbe.

Nincs most itthon kókusztejszínem, így sima tejszínnel készítem. De valószínűleg a tej is megteszi, talán akkor hígabb lesz.:)
Nyugtató, pihentető, relaxáló fürdő...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése