2013-04-22

Fehérítő és folteltávolító

Durván jó lötyi! A fehér tényleg fehérebb lesz, a makacs foltokkal is elbánik. Anyatej folton és babakaki folton teszteltem egyelőre, és tökéletesen bevált. Pedig az eddigi házi praktikáim nem boldogultak el velük.

Színes ruhákhoz is jó, pontosabban mintás anyaggal is teszteltem, és nem vette ki a színét, de azért nem árt, ha tesztek egy próbát ti is, főleg, ha kényesebb anyaghoz akarjátok majd használni.

Hozzávalók:
12 csésze víz
1/4 csésze citromlé vagy ecet (én citromlevet használtam)
1 csésze 3%os hidrogén peroxid (patikában lehet venni aprópénzért, ott már eleve 3%os hígításban adják ki, de kapható fodrász kellékesnél is, ezt használják a kozmetikusok is szempilla és szemöldök festéshez)
10 csepp citrom vagy citromfű illó (én ezt kihagytam)

A hozzávalókat összekeverjük és flakonba öntjük.
Lehet spriccelős flakonba, és mosás előtt közvetlenül permetezhetünk belőle a foltra. Használhatjuk áztatáshoz is. Fehérít, és lágyítja a ruhákat. Elviekben világosítja a színeket, de az én hígításomban nem esett baja a színes mintáknak sem.
1 csészével kell belőle adni egy adag áztatáshoz. De nyilván függ ez az áztatni valók mennyiségétől és a víz mennyiségétől is, szóval ki kell tapasztalni. Érdemes, mert tényleg nagyon jó!!!


A recept innen van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése