2013-04-21

Padlótisztító

Felmosáshoz sem használunk már itthon semmilyen vegyszert. Amilyen módon én zabáltam az ajax felmosóját, szerintem kb egy év alatt ebben is megspóroltam olyan 6-7ezer forintot. Ami ugyan fel sem tűnik, de ha hozzávesszük még a persilt, lenort, domestost, cillit banget..stb...akkor azért össze lehet adni mennyi összeg spórolható meg egy év alatt. Ez nekem olyan plusz örömet tud okozni..:))

Csempéhez, járólaphoz, még kültéri járólaphoz is a következő felmosó löttyöt szoktam kikeverni:

700 ml víz
300 ml 20%os ecet
2 evőkanál mosogatószer ( én frosch-t használok, ha neked koncentrátum van, akkor elég egy evőkanálnyi)
1 kiskanál citromsav
mosóparfüm (én citromot szoktam tenni a fertőtlenítő hatása miatt, ezt keverem jázminnal, vagy naranccsal, vagy levendulával..mikor milyen kedvem van, és miből van itthon a legtöbb).

Mosóparfümöt a poliszorbát 20-al lehet készíteni, 4 ml poliszorbátban kényelmesen oldódik 1 ml illóolaj. (ha ezzel nem akarunk kínlódni, nyugodtan lehet csak úgy belecsepegtetni illóolajat, csak akkor minden használat előtt jól rázzuk össze).

Az ecetet összeöntjük a vízzel, feloldjuk benne a citromsavat és a mosogatószert. Ezután belecsepegtetjük a mosóparfümöt.

Ebből a folyadékból olyan 20-30 ml kell 10 liter vízhez.

Ez a lötty jó a laminált padlóhoz is, azonban nem árt egy nem látványos helyen próbát végezni vele, mert laminált padlókból is van már ezer meg egy fajta.:)

Utóirat: ez a lötyi plusz só hozzáadásával vízkőoldásra is használható (soha nem próbáltam, mert az ecet+mosogatószer tökéletesen bevált arra, de jó, ha tudja az ember) :)



Sajnos nem tudom már melyik oldalon találtam ezt a receptet, de ha valaki ráismer, kérem szóljon majd!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése