2013-07-10

Házi fagyi gyümölcsből

Legtöbbször meggyből készítem, de nagyon finom barackból is.

Szeretem, mert nem lesz kőkemény, mert frissítően hűsítő, és mert a gyerekek is oda vannak érte.

Mennyiséget nem írok, de annyit igen, hogy már fél kiló meggyből is jó sok fél decis pohár méretű pálcikás fagyid lehet. :) Minél több a lé, annál több a fagylalt, én inkább gyümölcsösebbre hagyom.

Az elkészítés roppant egyszerű.
A meggyet kimagozzuk, kicsit megnyomkodjuk (nem kell nagyon), épp csak annyira, hogy eresszen némi levet, majd tegyük fel főni. Édesíthetjük, ízesíthetjük kedvünkre.
Főzhetjük annyi ideig, hogy egy sűrű dzsemet kapjunk, de ha ehhez sem időnk, sem kedvünk, akkor a zselésedést egy kevés zselatinnal érhetjük el.
Kicsi poharakba öntjük, hagyjuk hűlni. Miközben hűl, úgy dermed. Amikor már kellően kocsonyás a lé állaga, akkor szúrjuk bele a pálcikát. Várjuk meg, hogy teljesen elhűljön, majd tegyük be a fagyasztóba. Két-három óra múlva tökéletes ízű és állagú pálcikás fagylaltunk lesz. Némi folyó meleg víz alá tartva a formából könnyedén kijön.






Természetesen próbáltam már én is a sima nyers gyümölcsöt leturmixolni és fagyasztani, de az túl kemény és kristályos lett, főleg a pálcikás verzió, mert azt nem tudom dermedés közben újra és újra felkeverni. Ennek az állagát azonban tökéletesnek ítéltem meg én is, és a sok fős gyermekhad is, akik eléggé szigorúan szokták zsűrizni a felhozatalt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése