2013-07-07

Főzzünk előre pici babáknak is

Most a kisgyerekesekhez szólok.
Amikor elkezdődik a hozzátáplálás időszaka az csupa izgalom, csupa kaland eleinte..aztán figyelni az órát, rohanni, "jajj, mit adjak már ma neki" időszakok váltakozása. No és bevallom, lusta dög vagyok. Nincs kedvem minden nap zöldségeket és húst főzőcskézni mini adagokban és persze jó változatosan, mosogatni a turmixgépet az öklömnyi mennyiségű kis adagok után...ááá...na ez nem az én világom.:)))

Ezért a babakonyhában is bevezettem a főzzünk előre időszakot. Na jó, neki nem egy hónapra, csak egy hétre való készül, de ez is hatalmas könnyebbség. És így már érdeklődve, lelkesen kutakodok reggelente a fagyóban, hogy milyen ételt adjak ma neki. :)

A dolog roppant egyszerű...mindent amit arra a hétre szánunk, megfőzünk előre, külön-külön. Majd jégkocka tartókba tesszük és mehet be a fagyóba. Nekem nem volt elég tartóm, így kis csomagokat és batyukat csináltam. A héten csirkemell, brokkoli, sárgarépa, nyári tök készült.
Gondolkodtam, hogy olyan gyümölcsöt, amihez szintén turmixgép kell, azt is lefagyasztom (mert az almát csak lereszelem, az nem probléma, de a barackot pürésítem, a meggyet hámozom..no ez már mosatlannal jár és pepecses meló), de aztán nem tettem egyelőre...ne mondjátok már, hogy az anyák szégyene vagyok..:D

Szóval a dolog valahogy így nézett ki, miután kifogytam a tartókból:


A csirkemellet kiporcióztam a fóliára.



Lefedtem egy másik darab fókiával az egészet, majd ollóval szétvágtam.



Pipihusi kész:)


Ugyanígy tettem a zöldségekkel is, de mivel azok folyékonyabb halmazállapotúak, így egy pohárba helyeztem a fóliát, és abba kanalaztam bele a pürét. Majd az egészet, mint egy kis batyut, összezártam.











Most már kedvemre variálom az ízeket, gyorsan, egyszerűen és könnyedén. :)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése