2013-12-02

Rizstej készítése házilag






Kiváló alternatíva a bolti rizstej helyett.
Laktóz- és/vagy tejérzékenyek babáknak, felnőtteknek egyaránt ajánlom. Meg amúgy is..kiváltható vele a tehéntej.

Hozzávalók:
20 dkg rizs
1 liter víz
+ a hígításhoz minimum 7 és fél deci víz

A rizst átmostam, feltettem főni annyi vízben, amennyi ellepi. 1 órán át főztem, gyakorta megkeverve, hogy ne ragadjon le. Az elfőtt vizet mindig pótoltam. 1 óra hossza alatt nálam épp 1 liter víz fogyott. Ezután hozzáöntöttem 7 és fél deci forralt vizet, összeturmixoltam, vártam, míg hűl egy kicsit és leszűrtem. Minél sűrűbb szövésű szűrő, vagy gézlap, esetleg nylon harisnya alkalmas e célra. 
Állagát tekintve egy hígabb puding jelenleg, felhasználás szerint egészen tej állagig hígítható. 
A bolti rizstej íze édesebb, ez egészen natúr ízű. 
Lehet variálni, vaníliával édesíteni, fahéjjal fűszerezni. 

Ebből a mennyiségből közel másfél liter tejet kaptam. 
Hamarosan hozok egy másik elkészítési módot is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése